Mohd Afham & Ain Najwa

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aisya Syifaa

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Alyaa Zulfa

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Azizul Hakim

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Sunday, September 21, 2008

Ya Allah, satukanlah hati kami!

Awe tak boleh bayangkan, bagaimana seseorang sanggup menganiaya saudara kandungnya sendiri. Apa yang lebih menyedihkan ialah dia sanggup mennggunakan ilmu sihir. Kenapa ada masnusia di atas muka bumi ini yang tergamak buat sesuatu macam tu. Sekarang ni bulan Ramadhan. Ya Allah...sedih sangat dengan apa yang berlaku di sekeliling Awe. Orang-orang yang Awe sayang, Awe hormat...kenapa?

Tapi, bukan itu je perkara yang menyedihkan. Beberapa kejadian yang baru berlaku dan juga perkara yang berlarutan sekian lamanya membuatkan Awe muhasabah balik peranan Awe di dalam keluarga sebagai anak, adik, kakak, sepupu, anak buah, makcik, dan cucu. Awe merasakan Allah sedang menguji persaudaraan ini. Ya Allah, sungguh hebat ujianMu! Awe merasakan yang Awe tak menjalankan peranan Awe sebaiknya. Awe tak ada kekuatan untuk menegur mereka yang Awe hormati dan Awe sayangi. Awe tak tau apakah cara terbaik untuk Awe menjernihkan suasana yang sedia ada tanpa mengeruhkannya lagi. Ya Allah, berilah kekuatan kepadaku!

Ya Allah, di bulan Ramadhan yang mulia ni, aku pohon padaMu Ya Allah, Kau ampunkanlah dosa-dosaku, Kau ampunkanlah dosa kedua ibubapaku, abang-abangku, adik-adikku, pakcik-makcikku, sepupu-sepupuku, atok nenekku, dan seluruh saudara-saudaraku Ya Allah. Kau satukanlah hati kami, ikatlah hati kami dengan kasih sayang. Ya Allah, jauhkanlah kami daripada segala permusuhan, sifat dendam, dengki, dan iri hati. Ya Allah, tetapkanlah hati kami dalam mentaatiMu, jauhkanlah kami daripada kemaksiatan, hindarkan kami daripada kejahilan dan kebatilan. Ya Allah, berilah kesihatan kepada kami, murahkanlah rezeki kami, halalkan makan minum kami, jauhkan kami daripada azab api neraka. Ya Allah, kurniakanlah rahmahMu, hidayahMu dan keampunanMu. Kau kabulkanlah doaku Ya Allah..kabulkanlah..kabulkanlah...
Amin, amin ya Rabbal 'alamin.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...