Mohd Afham & Ain Najwa

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Aisya Syifaa

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Alyaa Zulfa

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Azizul Hakim

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Saturday, October 25, 2008

Inikah UjianMu?

Kurang tiga minggu je lagi tarikh berangkat ke Sri Lanka. Tapi, duit di tangan tak sampai RM500 pun. Risau sangat. Saat ini, pengharapan hanya diletakkan pada Yang Maha Memberi Rezeki. Pelbagai usaha untuk mengumpul dana telah dilakukan. Mungkin belum mencapai tahap optimum. Awe sesekali takkan berputus asa. Andai ditakdirkan Misi ke Sri Lanka ini ditundakan lagi buat kali ke tiga, awe redha. Awe merasakan yang Allah sedang menguji ketaqwaan dan keyakinan kami berenam. Awe teringat ayat seorang senior di GPTD yang juga pernah melalui ujian macam ini, "Mungkin Tuan punya duit belum nak bagi duitNya". Ya....Tuan punya duit tu adalah ALLAH. Mungkin sebelum ini awe sangat kedekut dan berkira untuk membantu mereka yang memerlukan. What goes around, comes around.Mungkin juga, Awe belum cukup bersedia untuk menjadi agen penyebar risalah Islam kerana nilai moral dan akhlak yang kurang, kerana terlalu mengendahkan dosa-dosa kecil, kerana...kerana...dan kerana. Ya Allah, terasa diri ini sangat tidak layak. Ku mohon petunjuk dan pembantuMu.

2 comments:

Nor Atiqah Bt Abd Talib said...

salam..
awe, kuatkan lah semangatmu..
mmg perkara2 berharga susah kite nk dapat..
kalau niat btl2 ikhlas, i.allah susah macam mane pn akan terlaksana misi kali ini..
sy doakan segalanya bjalan lancar, moga ALLAH beri kekuatan n ketabahan..!

epah said...

Salam awe, betul 2. Memang dalam hdup sorg dai'e cam kita ni bkn mudah. Mcm2 halangan n cbran yg ditempuhi. Awe pn tau kn?

Mcm epah sndri tgk apa yg abg suhail alami (sbg sorg adik) mmg pcaya sgalanya tletak ats keikhlasan kita. Bkn sng nk cari duit utk keje2 amal ni. Bsabar ya Awe. Insyallah, Dia akn tlg...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...